Yoga voor kinderen

We weten het nu al, yoga brengt tal van voordelen met zich mee bij volwassenen… Maar, dat is ook het geval bij kinderen. Het kan helpen om aandachtsstoornissen en oistock_000016641973smallngeruste kinderen te verlichten.

Op fysiek vlak, verbetert de houding, de lenigheid en voorkomt rugpijn dat kan voorkomen vanaf de pubertijd.

Volgens specialisten, mogen kinderen vanaf de leeftijd van 5 aan yoga beginnen. Het is de bedoeling dat yoga als iets ludiek door het kind ervaren wordt en niet als een last. Het is ideaal als u samen met het kind yoga houdingen uitvoert: een mooi moment om met uw kind te delen.

yoga kan bijvoorbeeld na school gedaan worden, om de zorgen van de dag te verlichten. Het is aangeraden om niet te laat in de avond te oefenen: dit zou het slaapritme van het kind verstoren.

De klassieke yoga posities kunnen aangepast worden aan kinderen, door de drukte en pijn te vermijden, en ook de te lange posities.

Wat de duur betreft, probeer zo kort mogelijk sessies te houden van ongeveer een half uur per dag, dan een sessie van 1 uur per week: De effecten zullen zichtbaarder zijn als de praktijk van yoga regelmatiger is.

De voordelen van yoga voor kinderen

Er zijn meerdere voordelen voor kinderen. Yoga voor kleintjes zorgt ervoor dat ze leniger worden. Ze zijn rustiger maar ook aandachtiger.

De kwaliteit van hun slaap wordt verbeterd en hun zelfvertrouwen wordt sterker. Ze zijn creatiever en voelen zich beter in hun vel.

Denk eraan om de yoga sessie te beëindigen met een tijd aan relaxatie. Zo komt het lichaam tot rust en wordt het hoofd leeggemaakt. Op het einde van de sessie, gaat u rustig opstaan en bedankt elkaar om te hebben deelgenomen. De stress van de dag is helemaal weg en u heeft kunnen genieten van een intiem moment met uw kind!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *